In hogere sferen: Santa Catalina klooster

20 juli 2017

Vanochtend kwam Cindy (wat een engel!) mij ophalen bij mijn appartement om van daaruit naar de vestiging in Santa Marta te gaan. Daar mocht ik mijn eerste proefles geven aan haar en Martin. Ze waren enthousiast, dus dat was fijn :-P

Daarna ging Cindy met me de stad in op zoek naar een Peruviaanse sim-card, zodat ik voor al mijn collega's bereikbaar ben. Wel zo handig natuurlijk.
Zo blijkt er zelfs in Arequipa een pole fitness school te zijn, wat een topplek is dit!! Het zit op een mooie plek met allerlei bogen die prachtig versierd zijn. Cindy moest weggaan, dus besloot ik om de stad op eigen houtje te ontdekken. Het Santa Catalina klooster was me al aangeraden door mijn huisgenote Margaret (die er zelf al was geweest) en door het VVV-kantoor. En daar ging ik dus vol goede moed.
Het was de 40 Soles entree meer dan waard. Het staat ook op de UNESCO lijst en is heel bijzonder: echt een stad in een stad. Nonnen maakten hier de dienst uit en als ik het goed heb begrepen zijn er nog steeds een paar die er leven.

Ik heb veel foto's gemaakt, maar ik zal ze niet allemaal posten, haha. Het was er heel sereen, mooi en interessant. Zo waren er een paar nonnen die mirakels hadden meegemaakt. Altijd mooie verhalen natuurlijk...
Er liepen ook tourguides rond en toevallig liep ik een Frans stel tegen het lijf en ik dacht eerst even onopgemerkt mee te kunnen luisteren, maar al lopende vond ik het toch wat netter om te vragen om mee te mogen doen met de tour, zodat we de kosten konden delen. Zo gaat luisteren in het Frans toch nog altijd stukken makkelijker dan in het Spaans voor me (ik hoop wel dat daar snel verandering in komt). De gids sprak met een heerlijk Peruviaans accent Frans, maar verhoogde de feestvreugde wel. Na afloop van de tour heb ik nog zo leuk staan praten met Cedric en Elodie en ze gaven me enorm veel tips van plekken die ik ECHT moet bezoeken. Echt leuk al die chance meetings.

1. Joke:
    25 juli 2017
    Leuk hoor! Schrijf je dagelijks of alleen als je wat leuks doet/ziet?
  2. June Boertee:
    7 augustus 2017
    Dat lijkt me wel wat die Santa Marta!
    En pole dancing! Wow, zo modern daar. Thanks voor je verhaal.