Leraren in opstand!!!

19 juli 2017

Vanmorgen kwam Cindy mij weer ophalen in mijn appartement om zo met de bus naar de vestiging van Brittany in Bustamante te gaan. Op een gegeven moment werden we uit de bus gegooid, aangezien er een gigantische staking gaande was. Het bleek te gaan om leraren (van basisscholen tot aan universiteiten) die voor een hoger salaris demonstreerden. Hier dus eigenlijk precies hetzelfde als in Nederland... Onderwijs wordt teveel ondergewaardeerd. Heel goed om te zien dus dat er zoveel mensen op de been waren!

Gelukkig kwamen we nog net op tijd aan in de vestiging Santa Marta, waar ik een les mocht bijwonen van Martin, een docent bij Brittany. Was leuk om mee te maken.
De leslokalen en banken en stoelen zien er heel anders uit in Nederland, maar dat is juist charmant. Ik zal later nog wel meer foto's plaatsen hoe de school er van binnen uit ziet.

Daarna nog geprobeerd geld te pinnen, want dat lukte de afgelopen dagen niet. Wat blijkt: ik kan alleen Amerikaanse dollars pinnen en geen Nuevos Soles! So that explains... gelukkig kun je op veel plaatsen makkelijk en veilig je geld ruilen.
De rest van de middag heb ik nog wat geshopt (een heerlijke warme en prachtige poncho gekocht van baby alpaca wol en een hoedje voor de felle zon). Overdag is het namelijk behoorlijk heet in de zon, maar in de schaduw is het koel tot koud.
Rond 17:30u gaat het schemeren en rond 18:00u is het dan ook donker. Dat gaat razendsnel, aangezien Peru vrij dicht bij de evenaar ligt. Het betekent dan ook dat als de zon onder is het meteen stukken kouder wordt. Handig om dus altijd een vest/jas bij je te hebben.

Nog heerlijk geluncht met een club sandwich en chicha morada (sap gemaakt van paarse mais) en authentieke Peruaanse dames met prachtige vlechten en hoedjes gespot. Ook waren er wat Chileense jongleurs bezig op het Plaza de Armas.

Nu weer thuis, ik ga zo mijn eerste les voorbereiden, morgen mag ik een proefles geven!

1. Ilse:
    20 juli 2017
    Wat leuk om je avonturen te lezen Mies, en wat een mooi huis! Zo te zien heb je het goed getroffen qua locatie en mensen die je de weg wijzen daar.
    Heel veel plezier!

Liefs, Ilse
  2. Lilian:
    22 juli 2017
    Gracias por la hermosa historia, su casa es encantador!