Oponthoud in Houston, Texas

13 juli 2017 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Hello folks! Ik was veilig aangekomen op het vliegveld van Houston, maar aangezien het toestel in Amsterdam al een half uur vertraging had en nog eens extra 20 minuten door slecht weer in Houston werd de overstap onmogelijk gemaakt. De aansluitende vlucht naar Lima heb ik dus gemist. Het duurde zo vreselijk lang in Houston om door de security check te komen, vreselijk lange rijen, het schoot niet op.

Heel toevallig (al zeggen ze dat toeval niet bestaat) kreeg ik net een berichtje van Jeff (man van mijn tante June) via Facebook messenger over of ik goed was aangekomen. Toen ik vertelde dat ik mijn vlucht had gemist ging hij kijken of ik kon slapen bij zijn zus Kate die in Houston woont. Dat was geen enkel probleem, dus na een Uber avontuur kwam ik na een half uur rijden aan bij hun prachtige huis. Die avond sushi gegeten met Kate, haar dochter Nadine en nog wat vrienden/collega's. Een groot geluk bij een ongeluk!! Zo fijn dat ik een nachtje bij hen mocht slapen en leuk om hen ontmoet te hebben.

De volgende dag een hernieuwde poging ondernomen om in Lima te komen. Same time, different day. In het vliegtuig heb ik zulke lieve mensen ontmoet. Naast mij zat een Peruaans/Chinese dame die al jaren in Amerika woonde. Daarnaast zat een Frans meisje die met een club van 4 meiden voor 5 weken ging trekken door Peru.

Bij aankomst op vliegveld in Lima meteen koffers gepakt en toen door naar de taxi. Taxi werd aangehouden door de politie, wegens het feit dat hij zijn wegenbelasting niet had betaald voor die maand? Het avontuur begon al meteen goed. Anyway, na dit avontuur in jeugdhostel aangekomen. Luide muziek (zelfs om 1:30u 's nachts) en vriendelijk personeel verwelkomde mij: wat was ik blij om te kunnen gaan slapen.

1. Pat:
    19 juli 2017
    Zo... heb even alles doorgenomen en ben erg blij net jouw blog lieve dochter! Ik volg je op de voet. Je maakt wel wat mee hè.
  2. June Boertee:
    7 augustus 2017
    Zo blij dat je bij Kate kon logeren!
    Wat een reis. Ik word al moe als ik eraaan denk.