Lima onveilig maken

14 juli 2017 - Lima, Peru

Het Pariwana hostel was ontzettend leuk ingericht en backpacker vriendelijk. Ze organiseren daar veel activiteiten en feesten. Helaas kon ik er nu nog maar 1 nacht bivakkeren, dus ik heb er niet veel van mee kunnen maken.

Na het ontbijt in de kantine/bar heb ik meteen een Pisco sour uitgeprobeerd, gewoon omdat het kan   Met dansende en zingende barman is het geweldig je dag beginnen! Vanavond ga ik door met de bus naar Arequipa. Maar eerst is het tijd om Lima eens onveilig te maken...

Het hostel is gelegen in Miraflores, een mooie buurt in Lima. Vanuit het raam in de kantine keek je uit op een prachtig park. Ik had wat tips gevraagd aan de receptiemedewerkers over welke plaatsen ik echt gezien moest hebben in Lima en een jongedame zei dat ik naar de wijk Barranca moest gaan. Voor een habbekrats met de bus naar die plek afgereisd en daar kwam ik een mooie kerk, vrolijke musici en veel sieradenverkopers tegen. Als je alleen reist kom je makkelijk mensen tegen. Zo kwam ik tijdens een wandeling naar het strand Romulo tegen, met wie ik in gebrekkig Spaans en Engels heb gepraat. Later heerlijk geluncht en hij heeft me een mooie tour door Lima gegeven. Als laatste nog naar het park gegaan vlakbij het hostel waar er van alles gaande was. Toen terug naar hostel om met koffers naar het busstation te gaan. Helaas was de bus ook vertraagd, dus vertrok pas een uur later dan gepland. Ik heb nog een flinke jetlag, dus ik was wederom blij mijn oogluiken te kunnen sluiten in deze nachtbus.

Mijn dag in Lima was heel bijzonder. Het is natuurlijk wennen in een andere cultuur, andere taal en zo'n megastad (ik geloof 10 miljoen inwoners). Peruanen zijn heel open, vriendelijk en geïnteresseerd (al moet je wel oppassen voor gespuis)...