Bustour van 4 uur en huwelijksaanzoek

27 juli 2017

Vandaag wilde ik iets cultureels doen, dus het leek me een goed plan om me in de richting van het centrum te begeven. Plaza de Armas is altijd een prima plek om de dag te beginnen. Eenmaal daar aangekomen werd ik aangevallen door vele mensen die je hun restaurant willen binnenlokken of tours willen verkopen. Zo ook een jongeman met een folder. Hij wilde me een bustour verkopen voor 100 Soles, wat ongeveer neerkomt op 30 Euro. Dat vond ik toch wel wat veel, dus ik bedankte vriendelijk. Even later kwam hij op me af rennen om te zeggen: er is nog een plek vrij voor de bus en voor maar 30 Soles (10 Euro). Kijk, dat vond ik een leuker bedrag voor zo'n spontante actie. Dus hop, de bus in en het bleek 4 uur te duren!! De bus ging langs allerlei culturele plekken, prachtige uitzichten en een llama-park. Ik had het geluk om twee gezellige dames achter mij te hebben zitten, waar ik lekker mee heb gekletst. De ene jongedame was Peruaans, maar kon goed Engels en de andere jongedame was Peruaans van origine, maar woonde in Miami.
Zij sprak dus zowel geweldig Engels als Spaans. Ze waren ook met haar broer en 2 tantes op familievisite.

In de avond zou ik eigenlijk afspreken met Jose (de Inca-muzikant), maar het lot wilde anders. Op de Plaza de Armas stond er opeens een gozer voor mijn neus (hij was met een paar vrienden) en hij zag me en vroeg me meteen of ik met hem wilde trouwen. Dat is nog eens een openingszin! Ze draaien hier niet om de hete brei heen, that is for sure. Hij vroeg of ik zin had om iets te gaan doen, maar ik had nog niet gegeten, dus we gingen Chaufa eten (Chinese rijst met groenten). Uiteraard mocht ik betalen, want hij had geen geld bij zich.... nog een brichero!

1. Pat:
    31 juli 2017
    Laat je niet gek maken door die Brichero'S - staat zelfs in de reisgidsen vermeld!
  2. June Boertee:
    7 augustus 2017
    Ha ha wat een leuk verhaal! Elke dag weer een ervaring!