Arequipa day!!!

15 augustus 2017

Gisteren (15 augustus) was Arequipa day! Hiep hiep hoeraaaa... Arequipa is 477 jaar oud geworden en dat betekent groot feest. Margaret, Martin en ik waren al vroeg de hort op om de parade op de Avenida La Indenpendencia te zien. Het was er bomvol met mensen die van alles en nog wat probeerden te verkopen. Hoeden, speelgoed, eten, drinken, parasols, zonnebrillen, nog meer eten en drinken, snoepgoed. Peruanen zijn gek op zoetigheid!

Na wat dringen en proberen een goede plek te vinden om de parade te kunnen zien (wat onmogelijk bleek) hebben we 2 bussen gepakt om hogerop te komen. Gelukkig was Martin erbij, hij is een echte Arequipeno, dus hij kent het op zijn duimpje. Eenmaal daar aangekomen was het stukken makkelijker om binnen te komen en hadden we zelfs het geluk om op de straat zelf terecht te komen en niet achter de dranghekken. Dus we konden van heel dichtbij filmen en genieten van de optredens tot we door politieagenten weg werden gestuurd... maar wat een geluk hadden we! Ik zal een paar mooie filmpjes posten. De parade was een groot festijn van kleuren, dans, muziek en gezelligheid.

Later nog even gechilled op het Plaza de Armas, pollo a la brasa gegeten (kip met friet) en toen nog een bijzondere kerk van binnen gezien. Een mooie dag dus!

1. June Boertee:
    16 augustus 2017
    Klinkt leuk om dat mee te maken!!!
  2. Pat:
    17 augustus 2017
    Handig met een echte 'insider' op stap te gaan
  3. Joke:
    17 augustus 2017
    Wat een geweldige foto's! Heb ze allemaal nog even bekeken. Nou ja (even). Is een groot avontuur. X
  4. Annelies:
    17 augustus 2017
    Cool! ziet er gezellig uit. Ja locals zijn onmisbaar om je de weg te wijzen! Soms is dat het pad naar je hart ;)
    Super leuk appartement ook!
  5. Joyce de Bode:
    18 augustus 2017
    Hoi Michelle, wat heb je al een hoop meegemaakt in korte tijd! Mooie foto's ook. Geniet van je grote avontuur.
  6. Pauline Stokvis:
    19 augustus 2017
    Leuk Mies! En zoals je moeder zegt: met een local op stap is het leukste;):)
  7. Jornt:
    20 augustus 2017
    Leuk, Michelle! geniet ervan!
  8. Marianne Korendijk:
    23 augustus 2017