Op stap met Margaret

16 juli 2017 - Arequipa, Peru

Vandaag zou Cindy (de coordinatrice van Brittany Group) langskomen om het een en ander te vertellen als introductie. Ze kwam langs in ons appartement. Margaret had taart gekocht voor de gelegenheid, ze heeft een echte 'sweet tooth'.
Na deze introductie zijn Margaret en ik samen de stad in gegaan. Zij is hier al 6 weken en kent de stad al best goed, dus zij kon mijn tourguide zijn. Arequipa is een geweldige stad! Vooral het centrum 'Plaza de Armas' is een echte ontmoetingsplek, waar het altijd goed toeven is. We zijn op de foto geweest met Peruaanse dames in traditionele kleding, wat zijn die kleuren toch prachtig en krachtig. I love it.

Na heel wat wandelen kwamen we toevallig uit bij de gym, daar gingen we een kijkje nemen. Je moet immers ook fit blijven, nietwaar? Daar kwamen we wat hiphopdansende heren tegen, die echt goed konden dansen. Wat verderop was er een Zumba-klas gaande. Echt super om te zien hoe dames en heren genieten van zo'n workout. In Nederland zijn de heren niet snel zover te krijgen om mee te doen met een Zumba-les.

Er is op cultureel gebied veel te beleven, zo is er een boekenmarkt en verkopen kunstenaars hun schilderijen. Er zijn bovendien flink wat parken in Arequipa. Gespot: een straat waarbij er ALLEEN MAAR brillenzaken zijn! Je gelooft het haast niet... maar minstens 60 winkels in dezelfde straat, enkel met brillen, zonnebrillen en lenzen. Bizar!