Avonturen alom

17 juli 2017 - Arequipa, Peru

Eerst werd ik opgehaald door Andrew en Trista, een jong stel (Canadees/Amerikaans) zodat we samen konden lopen naar de Brittany Group school. Daar had ik een afspraak met Cindy waar ze wat dingen uitlegde over de methode die ik ga gebruiken om les te geven. Later ging ik de stad in om de boel eens goed te ontdekken. Plaza de Armas is echt zo'n prachtig plein!! Toen ik daar rondliep hoorde ik van die typische Peruaanse muziek met panfluit en gitaar. Dus ik wilde weten waar het vandaan kwam, zodat ik het van dichterbij kon zien en horen...

Het bleek op de 1e etage te zijn bij een restaurant. Dus ik ging zitten en bestelde een coca thee. Van dit optreden moest ik natuurlijk een filmpje maken.
Na afloop kwam een van de gasten naar me toe en begon te babbelen in het Spaans. Hij ging zelfs liedjes voor mij alleen spelen aan een tafel. Hij vroeg of ik later in de middag vrij was, zodat we konden lopen in de stad.
We hadden om 15u afgesproken, maar hij kwam later ivm een optreden. In de tussentijd had een van zijn Inca-muziekmaatjes mij in het vizier terwijl ik op een parkbankje zat te chillen en hij ging pacha mama bedanken enzo. Ik moest zo lachen... hij vroeg of ik zin had om wat te drinken. Toen kwam Jose (de eerste jongen) aanlopen en keek een beetje verbaasd. Zo van: ken je hem? Ik zei van niet. Het is allemaal heel random hier in Peru, haha.

Anyway, to make a long story short... ik ben met Jose meegegaan en hij heeft nog meer muziek voor me gespeeld en in mijn beste Spaans zei ik dat ik hield van dansen. Toen heeft ie me meegenomen naar de gym waar ik de dag ervoor was geweest en had ie voor een Zumbales betaald, dat vond ik wel lief.
Later moest hij weer optreden en toen ben ik gaan kijken. Toen in een ander restaurant en daar heb ik een overheerlijke salade gegeten.

Daarna was ik moe en wilde naar huis. Alleen was ik een beetje verdwaald, ik ben nog niet helemaal bekend in deze grote stad. Gelukkig door mijn scherpe inzicht, geweldige Spaans en behulpzame Peruanen toch de weg naar huis gevonden. Wat een dag!!