Aankomst in Arequipa

15 juli 2017 - Arequipa, Peru

De busreis naar Arequipa heb ik overleefd (16 uur, maar duurde 1 of 2 uur langer). Poeh, was niet echt een pretje in een bus zonder airconditioning en langs hele gevaarlijke steile afgronden... Die afbakening stelt echt niks voor. Veel respect dus voor de 2 busschauffeurs. Ik heb wel prachtige landschappen gezien onderweg.
Roger zat naast me en was weer zo'n engel. Hij sprak een beetje Engels, dus dat was fijn. Hij heeft de reis zoveel prettiger gemaakt. Ook bij aankomst op het busstation in Arequipa heeft hij zo goed geholpen. Ik zou eigenlijk opgehaald worden door iemand van Brittany Group (taleninstituut waar ik ga werken), maar aangezien de bus 2 uur vertraagd was waren ze vertrokken. We hebben samen geluncht (ieuw... er lag een echte kippenpoot met klauw in mijn kippensoep) en kip met groene rijst gegeten. Toen met de taxi naar het taleninstituut gegaan (Roger ging met me mee, de schat). Daar heb ik wat docenten ontmoet en van daaruit ging Cindy met me naar het appartement. Daar heb ik mijn Australische roommate Margaret ontmoet, een hele vriendelijke vrouw van 67. Zij is met pensioen, maar wilde iets goeds doen en een avontuur meemaken. Heel stoer van haar!